top of page
  • Àlex Soliva Fò

COLMAR

La Capital del Nadal

Tot just després de visitar el Parlament Europeu d’Estrasburg i de baixada en direcció cap a Basilea, decideixo aturar-me a Colmar. Em pensava que seria una petita parada per fer algunes fotos, però en entrar al poble descobreixo que té molt més a oferir del que m’esperava. No segueixo cap guia en concret simplement em deixo perdre pels carrerons i m’aplico el que els locals anomenen flâner, una paraula francesa que en català seria més o menys com caminar sense rumb.


És sense dubte el poble més bonic i colorit que visito en tota la ruta. Pensava que després d’Estrasburg i Berna, així com de la resta de destinacions, ja no em podria sorprendre res més, però Colmar és increïblement pintoresc. M’encanta! De fet, es diu que els productors del clàssic de Disney: “la Bella i la Bèstia” es van inspirar en aquesta localitat per a fer la pel·lícula el més bonica possible i no em podria estranyar menys.

 

Com que era aviat i encara no havia esmorzat, em vaig demanar un éclair, una mena de brioix francès, que estava boníssim. La pastisseria francesa no té punt de comparació amb la nostra, està tot més que bo ! Més endavant em creuo amb un mercat cobert, que feia molt de goig i torno a provar els tipiquíssims Kugelhopf alsacians.


D’altra banda, tot i que hi sigui en ple estiu, l’ambient és paradoxalment molt nadalenc. Hi ha tantíssimes botigues exclusivament dedicades a aquesta festivitat i a més a més són enormes i precioses. Realment, s’assembla a un Estrasburg no tan gran però molt més nadalenc i acollidor.

 

M’hauria agradat estar molta més estona a Colmar, però me n’he d’anar ràpid cap a Basilea i la veritat és que tampoc hi havia molt més a veure. La principal atracció de la ciutat són els seus bonics carrers però un cop passejats ja està. Igualment no podria recomanar més de passar-hi un dia sencer i no només dues hores corrents com jo, per tal de descobrir i gaudir de la ciutat tranquil·lament. De la mateixa manera que Estrasburg o la regió d’Alsàcia en el seu conjunt, venir durant l’època nadalenca deu ser encara més màgic. Abans de marxar però em topo bizarrament amb una estàtua de la llibertat que l’ajuntament del poble va decidir construir a la seva entrada.


RECORDA QUE LES FOTOGRAFIES SÓN AQUÍ: https://online.fliphtml5.com/gcicy/ckcj/

Comments


bottom of page